شنبه 15 اردیبهشت 1403

ایمان سهیلی:

المانها و تابلوهای شهری راهکار جذب گردشگر ایرانی و خارجی است

 

ایمان سهیلی سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت :

المانها و تابلوهای شهری راهکار جذب گردشگر ایرانی و خارجی

است ./ با نصب تابلوهای در موقعیت یابی گردشگری کمک کنیم .

 

 

سرویس گردشگری موج برنا – مطالعه و تحقیق در خصوص اینکه کجا سفر برویم و یا چگونه و با چه وسیله ای  سفر برویم نیازمند اطلاع رسانی بهتر و صحیح است . اما در مقصد چه راهکاری می تواند ما را در رسیدن به مقصد یاری رساند .

ایمان سهیلی سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان رشت ، به اهمیت معرفی ساختمانها و بناها با نصب تابلوها در دوسویه محل مورد نظر اشاره کرد و افزود : شهرستان رشت بناهای تاریخی ثبت شده و میراثی دارد که هنوز اهالی رشت خصوصا نسل امروز از اهمیت و صلابت آن بی خبر هستند و بزرگترین دلیل آن عدم معرفی مناسب است .

وی به موزه جذاب ، مستند مردم شناسی واقع در بیستون رشت گریزی زد و افزود : این موزه یکی از موزه های مستند و جذاب است که به طور یقین زیر 50 درصد از مردم رشت از آن دیدن نکرده اند و یکی از دلایل آن عدم معرفی بوده و راه حل این است که در دو سویه و ابتدا و انتهای خیابان با معرفی مناسب در شناساندن آن و معرفی به گردشگران خارجی و داخلی تلاش نمایم .

موزه ۷۰ ساله گنجینه رشت از جاذبه‌های گردشگری گیلانموزه رشت

کارشناس گردشگری به نوع عملکرد در یزد اشاره کرد و افزود : یزد بافت تاریخی دارد و با توجه به یک کار مدرن که به بافت سنتی شهر دست نخورد به معرفی بناهای تاریخی پرداخته اند و به راحتی می توان به مکان مورد نظر رسید و این تعامل بین ادارات می تواند الگوی مناسبی باشد . اما متاسفانه قوانین سخت شهرداری اجازه درج تابلو نمی دهد و امیدواریم با تعاملاتی که در حال تدوین است به نقطه مقصود برسیم .

بایگانی‌های جاذبه‌های گردشگری یزد - ایرانگردی و جهانگردی سفرهای ...پورتال سازمانی میراث فرهنگی یزد - اداره کل میراث فرهنگی استان یزد

وی به خانه ابریشمی رشت واقع در میدان سیقلان اشاره کرد و گفت : خانه ابریشمی رشت یک از بناهای ارزشمند رشت است که در حال حاضربه عنوان ساختمان نخبگان استفاده می شود و باید به معرفی آن هم نمایم . از همین رو تعدادی از کارشناسان گردشگری را مامور ارزیابی بناها ثبت شده قرار دادیم و امیدواریم راهکاری مناسب برای آن تدوین نمایم .

توجه به تالاب عینک می تواند به عنوان جذب گردشگر موثر باشد

ایمان سهیلی به وجود تالاب عینک و اهمیت توجه به آن اشاره کرد و گفت : شاید بیان این مطلب جذاب نباشد اما باید بپذیرم تالاب عینک با تمام موهباتش را فراموش کرده ایم و اگر این تالاب در استان دیگری بود با جذب سرمایه گذار حال و روز بهتری داشت ، اما همچنان در حال مذاکره با موسسات مردم نهاد علاقمند هستیم .

تالاب عینک ، شهر رشت میزبان بزرگترین تالاب شهری ایران | جاذبه های ...تالاب عینک

وی در پایان گفت : همچنان معتقدم زیباسازی شهری لازم است اما  نباید بافت سنتی را بشکند . اگر هر ساخت و ساز و تغییری با تعامل و همفکری تعامل شهرداری با نهادهای دیگر از ابتدای پروژه با گردشگری صورت بگیرد ، کارشناسان ما با کمترین هزینه و علاقمندی می توانند مدرن و سنت را در کنارهم قرار دهند تا بتوانیم هر دو مهم را در کنارهم داشته باشیم .

 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna